Algemene voorwaarden AMV-Support
Artikel 1 Algemeen
1. OCC Holding h.o.d.n. AMV-Support (hierna te noemen: AMV-Support) heeft
als doel het geven van consult en vaktechnische ondersteuning aan de
geregistreerde deelnemers van AMV-Support door middel van administratieve
werkzaamheden.
2. AMV-Support is niet bedoeld voor beantwoording van vragen van studenten in
het kader van hun studie en van niet-aangesloten derden.
Artikel 2 Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle behandelingen van
de diensten die bij AMV-Support zijn ingediend en op alle vragen die zijn
gesteld door aangesloten en ingeschreven (online bij AMV-Support)
deelnemers (allen hierna aangeduid als “deelnemers” en individueel als
‘’deelnemer’’).
2. AMV-Support wijst de toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden
van deelnemers uitdrukkelijk van de hand.
Artikel 3 Uitgangspunten
1. De deelnemer blijft zelfverantwoordelijk voor de oplossing van vaktechnische
vraagstukken, tenzij anders schriftelijk vastgelegd tussen partijen of wanneer
mag worden verondersteld dat iets duidelijk onder de diensten van AMVSupport
valt.
2. AMV-Support geeft geen "second opinions" af. Second opinions zijn
uitspraken over, of in verband met een door een derde partij gegeven advies.
AMV-Support neemt geen standpunten in ten aanzien van vragen die
voortkomen uit een meningsverschil tussen de deelnemer en een derde.
3. De deelnemer dient AMV-Support bij het stellen van zijn vraag te informeren
over alle feiten en omstandigheden die in het kader van de beantwoording van
de vraag redelijkerwijze voor AMV-Support van belang kunnen zijn. Indien
zich, na het moment waarop de vraag is ingediend, feiten en/of
omstandigheden voordoen die in het kader van de behandeling van de vraag
relevant kunnen zijn, stelt de deelnemer AMV-Support daarvan onverwijld op
de hoogte. De deelnemer verstrekt aan AMV-Support tijdig en in de door
AMV-Support gewenste vorm en op de gewenste wijze, alle aanvullende
informatie die AMV-Support naar haar oordeel nodig heeft voor de
beantwoording van de desbetreffende dienst of vraag. De deelnemer staat in
voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de door hem ter
beschikking gestelde informatie, ook indien deze van derden afkomstig is.
4. Indien nodig voert AMV-Support telefonisch overleg met de deelnemer en legt
zij de bevindingen hiervan, tezamen met een eventueel consult, vast in het
antwoord aan de deelnemer.
5. De vraag wordt alleen in behandeling genomen indien voldoende
deskundigheid op het betreffende terrein beschikbaar is. De antwoorden
geven het standpunt van de consultant weer en niet noodzakelijk het
standpunt van AMV-Support en hebben derhalve geen bestuursrechtelijke
status.
6. AMV-Support behoudt zich te allen tijde het recht om vragen niet in
behandeling te nemen of om beantwoording van een aan AMV-Support
voorgelegde vraag tussentijds te beëindigen.
7. Behoudens andersluidende afspraken tussen de deelnemer en AMV-Support,
zijn voor de deelnemer geen kosten verbonden aan de behandeling van zijn
vraag.
8. De deelnemer kan geen rechten ontlenen aan adviezen of antwoorden van
AMV-Support welke geen betrekking hebben op de gestelde vraag/de
verleende dienst.
9. De persoonsgegevens (NAW-gegevens en e-mailadressen) waarover AMVSupport
de beschikking krijgt, worden in een helpdeskregistratiesysteem en in
webapplicaties (zoals Dropbox) vastgelegd en uitsluitend gebruikt voor de
behandeling van helpdeskvragen door AMV-Support en worden derhalve niet
aan derden ter beschikking gesteld. (zie hiervoor ook de geldende Privacy- en
Cookieverklaring, die tevens onderdeel van deze algemene voorwaarden zijn)
Artikel 4 De indiening van vragen aan AMV-Support
1. Vragen aan AMV-Support dienen te worden gesteld via de website van AMVSupport
(www.amvsupport.nl).
2. Op de website van AMV-Support is per aandachtsgebied of dienst een
(vragen)formulier opgenomen. Dit (vragen)formulier dient door de deelnemer
volledig, voor de betreffende dienst, te worden ingevuld. De vraag dient
duidelijk te zijn geformuleerd, een volledige beschrijving van het
onderliggende probleem te geven en de volledige context te vermelden.
3. AMV-Support kan te allen tijde nadere informatie vragen, alvorens een vraag
in behandeling wordt genomen.
4. Vragen aan AMV-Support worden alleen in behandeling genomen indien deze
vallen in één van de diensten van AMV-Support, zoals vermeld op de website
en overigens met inachtneming van het bepaalde in deze Algemene
Voorwaarden en na goedkeuring van de geregistreerde deelnemers.
5. Het is mogelijk om een dienst of consult op maatwerk af te nemen. Dit dient,
na goed overleg tussen beide partijen, schriftelijk te zijn overeengekomen
(lees ook: via een e-mail).
6. De Service Level Agreement van AMV-Support maakt onlosmakelijk
onderdeel uit van de Algemene Voorwaarden.
Artikel 5 Complexe vragen
1. Complexe vragen zijn vragen naar oplossingen van voorgelegde complexe
cases, waarbij de regelgeving niet één op één aansluit op de casus of niet
eenduidig is en een "oplossing" uit de regelgeving op basis van interpretatie of
op basis van een al dan niet juridisch kader kan worden afgeleid. AMVSupport
bepaalt of er sprake is van een complexe vraag.
2. AMV-Support behoudt zich het recht voor om de in het vorige lid bedoelde
vragen niet in behandeling te nemen, rekening houdend met onder meer
competentie, omvang van de vraag, mate van voorbereiding door de
deelnemer en beschikbare tijd.
3. Consulten naar aanleiding van complexe vragen worden uitsluitend aan
geregistreerde deelnemers van AMV-Support gegeven.
Artikel 6 Overmacht
1. AMV-Support is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichtingen
jegens de deelnemer indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een
omstandigheid die niet te wijten is aan haar schuld, en noch krachtens de wet,
een rechtshandeling, of in het verkeer geldende opvattingen voor haar
rekening komt.
2. Onder overmacht wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan, naast
hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van
buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop AMV-Support
geen invloed kan uitoefenen doch waardoor AMV-Support niet in staat is haar
verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van AMV-Support of
van derden daaronder begrepen.
Artikel 7 Aansprakelijkheid
1. AMV-Support beantwoordt vragen naar haar beste kunnen en neemt daarbij
de zorgvuldigheid en professionaliteit in acht die redelijkerwijs van AMVSupport
mag worden verwacht.
2. De aansprakelijkheid van AMV-Support zal, behoudens in het geval van opzet
of bewuste roekeloosheid aan de kant van AMV-Support en de aangesloten
specialisten, in alle gevallen beperkt zijn tot het bedrag of de bedragen
waarop de door AMV-Support afgesloten
(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft. Indien de
(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering die door AMV-Support is afgesloten
geen dekking biedt, zal de aansprakelijkheid van AMV-Support te allen tijde
zijn beperkt tot een bedrag van EUR 10.000,- per fout, waarbij een reeks
samenhangende fouten wordt gezien als één fout.
3. Niet voor vergoeding in aanmerking komt bedrijfsschade, derving van
inkomsten en dergelijke, door welke oorzaak ook ontstaan.
4. De deelnemer vrijwaart AMV-Support van alle aanspraken van derden in
verband met de door, of, met tussenkomst van AMV-Support uitgevoerde
werkzaamheden ten behoeve van deelnemers, waaronder de daaruit
voortvloeiende antwoorden. De vrijwaring heeft mede betrekking op alle
schade en kosten (waaronder alle redelijke kosten van het voeren van
verweer) die AMV-Support in verband met zulk een aanspraak lijdt of maakt.
De vrijwaring geldt niet in het geval van opzet of bewuste roekeloosheid aan
de kant van AMV-Support.
5. AMV-Support is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door opzet of
grove schuld aan de kant van derden.
6. AMV-Support is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit het
verstrekken van onjuiste of onvolledige informatie door de deelnemer.
7. AMV-Support is niet aansprakelijk voor schade ten gevolge van het gebruik
van elektronische middelen van communicatie, waaronder begrepen, maar
niet beperkt tot, schade ten gevolge van niet-aflevering of vertraging bij de
aflevering van elektronische berichten, onderschepping of manipulatie van
elektronische berichten door derden of door programmatuur/apparatuur
gebruikt voor elektronische communicatie en overbrenging van virussen.
Artikel 8 Geheimhouding
1. Zonder voorafgaande schriftelijke goedkeuring van AMV-Support, zal de
deelnemer alle informatie die hij van AMV-Support verkrijgt (adviezen
daaronder begrepen) op geen enkele wijze aan een derde, behalve zijn klant,
delen.
Artikel 9 Toepasselijk recht, bevoegde rechter
1. Op de rechtsverhouding tussen AMV-Support en de deelnemer is uitsluitend
Nederlands recht van toepassing.
2. Alle geschillen die tussen AMV-Support en de deelnemer ontstaan, zullen
uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Rotterdam.
3. Partijen zullen eerst een beroep doen op de rechter nadat zij zich tot het
uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.